söndag 5 december 2010

Proppen gick - slemproppen! :-o (v 36+3)

Jahapp, igår gick den. Proppen. Helt oblodigt den här gången, till skillnad från när jag väntade Max 2006 och slemproppen släppte med blod o allt i v 34. Då var det liiite oroligt och vi pratade allvar med Max och sa att han skulle ligga några veckor till. Han stannade i 5½ vecka efter det! Så jag har ingen som helst förhoppning om att föda snart, utan tror nog ungen ligger kvar minst 2 veckor till, kanske 3?
   Förvärkarna är starka och kommer i omgångar med långa pauser (raster) emellan. Natten till igår väcktes jag av värkarna men inatt har jag inte märkt av dem så mycket så jag sov ganska gott - med hjälp av Lergigan och värktabletter ;-)
   I morse var det blött i trosskyddet och jag ringde för säkerhets skull till förlossningen och hörde mig för. Jag vet ju inte om det är urin eller fostervatten när det är så små mängder (ca ½ dl).
 - Näh, det är ingen fara om det skulle vara fostervatten som sipprar. Vi kom överens om att jag lugnt kan avvakta några dagar, så får min Barnmorska och Läkare får ta sig en funderare på torsdag 9/12 när jag har tid till dem. Och om det inte kommer mer så var det troligtvis bara urinläckage :-)

Nu ska vi se vad almanackan säger.... hmm...
Jo, Lördag 11/12 är det julfest. Lucia på dagis den 13:e. Den 15/12 har jag sista kursen på förmiddan, och sista mötet på kvällen samma dag.
Så dagen efter, torsdag 16 december och framåt har jag tid att föda barn :-)
HÖR DU DET LILLEBROR?

Men jag skrev i alla fall lite på förlossningsbrevet och slängde ner nödvändigheter i väskan - utifall allt...

// G 

2 kommentarer:

  1. Shit vad fort de gått, jag kommer aldrig glömma när jag låg på bb i april och hade fått Ville och fick veta att du var gravid :-) sånt som fasnat ;-) Nu är de nääära :-)

    SvaraRadera
  2. :-D Ja... det går så fort! Nu är det snart min tur :-)

    SvaraRadera