måndag 27 december 2010

Gomorron eller nåt...

Tänk vad sömn är viktigt! Det där som det inte blev så mycket av inatt...
Loa vaknade runt 23 och sen var det ät-o-skit-race. Njah, inte riktigt race kanske, men han åt o sket i alla fall :-)
Jag tycker lite synd om honom. Det måste vara jobbigt när magen kör och man inte fattar vad som händer. Han äter o snuttar och blurpar upp mjölken när han precis lyckats somna/slockna. Och så går det runt runt med bajsklämning emellan ätandet, snuttandet och blurpandet.
När vi gjort rent honom efter bajsblöjan och jag var och tvättade av mig (o lite andra egna toabestyr) så hörde jag F prassla med något. Det visade sig att Loa kissat ner hela sig och skötbädden! Nåja, han blev ren o torr igen.
Max vaknade av att Loa skrek och eftersom klockan var 2:30 så trodde han det var morgon -eller nästan morgon och kom o undrade om vi inte skulle kliva upp snart. Till saken hör att han igår fick julklapp från farmor o farfar: en radiostyrd Monstertruck och den ville han naturligtvis testa nu när batterierna laddat över natten. Fredrik lyfte upp Loa och gick omkring en liten stund tills han lugnat ner sig och efter nästa amning slocknade han äntligen! Klockan var då 3:30...
Tillslut fick jag lägga mig bredvid Max i hans säng för att han skulle kunna somna om, och låg där till 6-tiden då jag gick till min egen säng. 7:30 vaknade Max. 'gäsp'. Fredrik visade inga tecken på att kliva upp så... 'gäsp' så nu sitter vi o tittar på en DVD och jag ska snart väcka Loa för att amma; mina stackars boobs spränger och droppar!

Undrar om jag stavat allt rätt? Nåja, jag läser igenom det senare....

Ha en bra dag!
// G 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar