tisdag 30 november 2010

v 37 :-) Dags för förberedelser?

I morse vaknade jag med insikten att det är v 37 idag och bara 4 veckor till beräknad förlossning, vilket i praktiken innebär 2-6 veckor rent statistiskt och med största sannolikhet bara 3-5 veckor kvar tills vår efterlängtade lilla älskling föds! WOW!

Vi har ett tag spånat på hur vi ska ordna allt för Max (packa hans kläder, mat och mediciner) och att göra i ordning allt för lillebrors ankomst. Lillebror klarar sig med kläder hemifrån, bilskydd och varm filt.
   Men storebror måste ju ha sin väska färdig så han klarar sig 1-2 dygn hos barnvakt! Hoppas verkligen inte det blir på julafton... Det är bara att baka och laga Max' julmat i god tid och frysa in eftersom han INTE ska behöva sitta på självaste julafton utan mamma o pappa och se på när andra frossar i julens läckerheter medan han själv blir bjuden på Scans köttbullar och potatis :-( Det är jobbigt för matallergiker!
   


I eftermiddags åkte vi till IKEA och inhandlade lite till Lillebror:

Sovpåse Fabler Kamrater (129kr)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10162817

Skötbädd Gullunge (69kr)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70025318

Och klädsel till skötbädden: Gullunge (59kr/2st) 
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90140548

Sådärja älsklingen ♥, du kan komma när som helst - vi är beredda... nästan... ska bara packa väskor och baka o laga mat till blivande storebror ;-)

5 kommentarer:

  1. Den sovpåsen har vi till Aila. Jättemysig men tyvärr kan hon nog inte ha den mer än en vecka till. 66 cm lång är tjejen.
    Härligt att läsa om ditt "ska bara", snart har du en liten julegris i famnen.
    Hoppas du mår bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, jo, jag-ska-bara är mitt mellannamn ;-)
    Julegris... naaw det lät gulligt.
    Kram på dig Sandra!

    SvaraRadera
  3. Jaså, var du också på IKEA?! Jag tog med makens lillebror på en shoppingtur jag. :-) Fast vi åkte hem redan vid 13.
    Ses nästa vecka. Och fatta vad snart vi har våra små knyten i famnen. Jag har så svårt att inse. Lovely!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  4. nä, julafton vore kanske inte så kul..! =)
    Kul att ni ska få bebis iallafall!!

    SvaraRadera
  5. Hej flickor! Jag läste era kommentarer och trodde jag hade svarat! Amningshjärnan har redan slagit till?

    @ Jenny, vi var där från 17 och framåt. Ganska lugnt vid den tiden :-) Ska bli kul att träffas!

    @ Hannis, när man tänker efter så hellre julafton än ingen bebis alls! Håller tummarna för er :-)

    SvaraRadera