onsdag 22 december 2010

Hemma!

Åh så skönt det var att få komma hem!
Loa fick med viss tvekan godkänt - det hade ju inte gått 12 timmar sen förlossningen. Men jag sa att vi ju alltid kan hysta ungen i bilen och susa iväg till sjukhuset om vi är oroliga, om det så är mitt i natten! Dessutom är läkaren väl på plats i morgon? Så då kan vi komma och visa upp honom då!
:-)
Jo, det gick bra sa hon. Loa verkar ju må fint och om han nu suger fint så borde det inte vara några problem.

Åsså var det bara mamma som skulle "godkännas". Blodprov från venen togs och jag väntade med spänning på resultatet. Vill ju inte ha blodtransfusioner - jag vill åka hem jueh!
Så kom barnmorskan och meddelade att jag hade 97 i Hb från venen. Jippiayeeeey! Om jag äter bra och knaprar järnpiller så kan jag åka hem.
Japp, jag ska vara jätteduktig, sa jag!

Till slut fick vi då åka hem och träffa vår fina Max igen. Som jag saknat honom!

Jag har totalt fått ca 1 timmes sömn sedan igår morse kl 7, och nu agerar jag kombinerad matmaskin och napp :-D
Loa har spytt upp slem och fostervatten och bajsat 2 stora lass, så nu är det påfyllning som gäller. Helt ok för min del. Men jag saknar sömnen....

Skriver mer imorrn när jag orkar. Ha det!

// G

6 kommentarer:

  1. Men hörru supermorsan, vad går du på egentligen??? ;-) STORT grattis till att få komma hem. Ligg där nu i din säng och snosa baby för hela slanten, lovely! Och jag blir så glad när jag läser att han äter OCH bajsar, en liten parentes som kan ställa till ett herrans liv i annat fall! All kärlek till dig o prinsarna!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis, vad skönt att få åka hem! (Även om jag var precis tvärtom och vägrade åka hem förrän minst 48 timmar passerat).
    Sov och vila allt du kan och njut av underverket.
    kram till er alla

    SvaraRadera
  3. Jag hade också planerat att åka hem på en gång sist, men jag fick vackert stanna för de ville inte släppa hem mig nysnittad. Skönt att du slapp få blod :)

    SvaraRadera
  4. ÅÅååå! Grattis Gitte! Vilken underbar liten kille! Nu dundrar det in massa bebisar. Jag hoppas det kommuniceras i bebisarnas djungeltrummevärld så min knodd vill komma ut snart. Jag är så redo! :-)
    Många kramar till er!

    SvaraRadera
  5. Gu så skönt att få åka hem. Det var det jag planerat, men fick inte. Med 2:an, 3:an o 4:an åkte vi hem efter 6-8 tim och det var ljuvligt. Jag menar bättre service och framför bättre mat hemma :-). Snusa, snusa, snusa...kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin han är, lille Loa!
    Nu får vi njuta av våra underverk och deras första jul. God Jul!

    SvaraRadera