tisdag 14 december 2010

BAH! Status quo hos BM idag :-(

BAH!
Status quo hos Barnmorskan idag... 
Dvs helvetesnatten och påföljande morron hjälpte inte ett skvatt! 
Hon sa att när hon undersökte mig i torsdags trodde hon på allvar att jag skulle föda inom 2 dygn, men så blev det inte. Vilket jag faktiskt redan visste - jag känner ju min (jävla) kropp!

Men jag fick en tid till läkaren på måndag 20 dec för ställningstagande om igångsättning. ... 'suck'
Jag blir snart tamejfan toookig!
   Vill inte komma in på förlossningen för att bli hemskickad med "ta 2 alvedon och en varm dusch" - för att efter en stund hemma tappa andan av urstarka värkar och börja krysta efter trekvart!
Eller i bästa fall hinna in på sjukan och hinner hälsa på narkosläkaren med orden
    "Sorry, men jag ska inte ha EDA - jag ska krysta nu. Tack i alla fall!"

Jaja, ut kommer ungen med eller utan igångsättning...
Fan fan fan...

 // G 

2 kommentarer:

  1. Jahaa, om man nu ska ha ont så kan det gärna få visa resultat. Kom igen nu lillebror, halva Sverige väntar på dig!
    En stor kram till mamma som kämpar på bra på hemmaplan.

    SvaraRadera
  2. Åh... om du visste vad dina ord värmer. Love Ya Sandra!

    SvaraRadera