måndag 20 december 2010

Igångsättning i morrn 21 dec!

Jippiayeyh!
Jag var hos läkaren idag och hon beviljade igångsättning. Tack tack tack! 
Jag fick en tid på Mölndal i morgon :-) 


Hon undersökte mig och hon fick in 2 av sina tjocka fingar så det är 3 cm öppet nu mot 1 finger = 1cm i torsdags. Livmoderhalsen är drygt 1 cm, kanske 1½. Mjuk. Centrerad (i torsdags var det framåtriktat!). Huvudet ligger fint vid bäckeningången och går inte att putta upp längre. Lillebror är redo!
Hon gjorde en hinnsvepning så att det ev sätter lite fart. Vi håller tummarna!

Nu är jag lite matt, men betydligt piggare än igår:
jag har sovit ganska ok inatt och låg o slappa i förmiddags :-)
Förhoppningsvis får jag sova kommande natt - eller ännu hellre så drar det igång ordentligt av hinnsvepningen så vi kan åka in.
Nu har vi farfar här som barnvakt (han sover över och kom idag), så vi behöver inte krångla med det mitt i natten i alla fall!
Förhoppningsvis tittar Lillebror ut före kvällen i morgon!

// G 

5 kommentarer:

  1. Underbart! Följer dig med spänning ÄLSKAR när små bebisar är på g. Just därför så ska jag bli barnmorska när jag blir stor....
    Kram och lycka till med lillebror NJUUUT av bebissnuffs när han väl bestämt sig för att flytta ut.

    madde, mamme3e fam.liv

    SvaraRadera
  2. Tack Madde!
    Jag ville också bli BM - funderar på att plugga till Doula "när jag blir stor" :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, allra finaste Gitte! Det är så nära nu att hårstråna på mina armar står rakt upp.
    Önskar dig en god natts sömn och en fantastisk morgondag.
    Många långa kramar. ♥

    SvaraRadera
  4. ♥ Sandra... Tack! 'ler, ler, ler'

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅÅ! Ska du få bebis idag!!! Sjuk avis men va kul för er! Ser fram emot uppdatering! KRAM

    SvaraRadera