onsdag 22 december 2010

Dagen efter. Eller "wow vilket party"

Nu är man bakis å skakis minsann... Ja så blir det när man är uppe o ugglar hela natten ;-)
Vi kom till BB-avd runt... 3? F åkte hem till Max och egna sängen.
Hoppas maken har sovit riktigt bra!
Han var helt underbar igårkväll när det var som jobbigast. För jobbigt var det när EDA inte funkade längre och fick rättas till! Strax efter fick jag krystvärkar innan Lillebror kommit förbi spinae (det trängsta stället i bäckenet).
 Kroppen bara jobbade på och jag försökte hänga med. Men med bra barnmorska och underbar make så gick det på 18 minuters kämpande.

Inte förrän runt 6 slutade Lillebror snutta och jag kunde slagga en stund.
Jisses vad duktig han är på att käka! Stort ordentligt tag och suger starkt. Stark i övrigt också - håller upp huvet när han ligger på mage.

Underverket nu på morgonen... Å han bara käkar o sover o käkar o sover :-) 


Vår älskade Lillebror - som troligtvis ska heta Loa ♥. Vi får se vad "familjerådet" säger ;-)

Jag har varit gruvligt yr och matt sen förlossningen, och nu fick jag förklaringen till varför:
Mitt hb är bara på 75 :-o Förlorade 1,6 liter blod. Jaja, kärringa är gammal och livmodern nåååågot sliten *haha*
Nu väntar jag på att min ljuvlige make kommer så jag kan duscha. Ska bli så skööönt! Det blir sittande dusch - gissa varför? ;-)
Sedan hoppas vi att Lillebror Loa får MVG och stämpel i röva så han får åka hem. Efter det är det morsan som ska godkännas med tanke på blodförlusten och Hb. Vi får se vad läkaren hittar på: dropp med järn eller injektioner eller nåt kanske? Har ingen aanaing - har inte varit med om sånt förut.

Ha det
// G

10 kommentarer:

  1. Vad fin han är! Stort grattis till världens finaste du. Klart han ska heta Loa. Loa Lillebror. Bra kämpat, hoppas du piggar på dig så att ni får en mysig jul hemma.
    Kramkramkram.

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilken liten sötnos, stort grattis till fina killen! Bra jobbat morsan!!! Njut i er babybubbla nu! KRAM!

    SvaraRadera
  3. så fiiin :-)
    Du får säkert ett par påsar blod.. de fick jag :-)
    kram och grattis igen

    SvaraRadera
  4. Otroligt fin liten kille, men inte ngt annat var ju väntat!
    Bra att han redan käkar på så nu håller jag tummarna för att dina värden stiger bra!

    stor kram

    SvaraRadera
  5. Loa, vilken fint namn! Grattis!!

    SvaraRadera
  6. Grattis! Ett par påsar blod fick jag så det får nog du också om du är väldigt medtagen. Är du ganska okej så kan du få järn via injektioner också, men det tar längre tid.

    SvaraRadera
  7. Naaaww.... Sicken liten sötsnäcka!!! Den har ni gjort bra!! :)

    SvaraRadera
  8. Jösses vilket underverk kärringen klämde ut! <3
    Och redan flyter käket på! Härligt. Ja be om järn intravenöst, det är det enda som piggar upp fort. Ta hand om er nu och stort grattis! Kram Mariatös

    SvaraRadera
  9. Vad fin han är lillkillen! Skönt att han gillar maten! ;)
    Pigga på dig! Kram!

    SvaraRadera