torsdag 22 juli 2010

Visst känns och märks det att gyn har "karvat därnere" på mig!

Jag har fortfarande lite "mensvärk" och mörk flytning efter kolposkopin och biopsin i tisdags!
Inte alls konstigt med tanke på att hon undersökte mig en lång stund (20-30 min?) och tog 5-6 vävnadsprover att skicka till patologen.
När det inte är semestertider så brukar provsvaret ta runt 3 veckor, så vi får väl lägga på 2 veckor till på tålamodskalendern. Svårt, svårt...

Usch vad jobbigt det var;
Det gjorde rejält ont emellanåt, trots att det på nätet står att det kan "svida lite" när de penslar på ättikslösningen och kan "sticka lite som en spruta" när de tar vävnadsbitar.
BullShit säger jag bara! Det gjorde ONT på riktigt!
Ja, inte så man skrek och kved precis men så att jag var tvungen att koncentrera mig på att ANDAS lugn och fint, andas iiiin.. och uuuuut....
En sån lättnad när hon tog bort instrumenten ur mig och jag efteråt fick vila några minuter med en filt över mig.

Hon förvarnade om att det kan bli som mensvärk och flytningarna kan vara brunaktiga några dagar. Men om det börjar blöda som en mensblödning så skulle jag åka in med en gång.

På det hela är jag väldigt nöjd med bemötandet och handhavandet av det hela.
Professionellt, informativt och sakligt hela vägen.
5 poäng av 5 möjliga ;-)
Hoppas uppföljning och fortsatt vård går lika bra!

// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar