torsdag 29 juli 2010

Tung o otymplig. I 19:e veckan!?

Det är inte klokt så otymplig man kan känna sig. Och jag är bara i 19:e veckan (v 18+2 idag) :-o
Foglossning gör sitt till, men är inte hela sanningen.
Jag startade med BMI på runt 22 (ca 55kg) och väger nu ca 67, så inte har jag lagt på mig mer än jag brukar heller.
Men ändå är det 'stånk, pust, stön -känslan' över det hela... Hahah :-)
Jag orkar "ingenting" känns det som; minsta uppförsbacke får mig att flåsa. Ökad blodmängd ska visst vara orsaken sägs det.
Pga ischias, foglossning och kotförskjutning i ryggraden kan jag inte stå och gå för långa stunder, egentligen inte sitta heller...
Ändå vet jag att det är lindrigt nu jämfört med vad det kommer att vara om nån månad.
Då kommer jag att läsa det här och tänka att "fy pyttsan - det där var ju ingentiiiiing!"
Jaja, gött att få garva åt sig själv lite. Det kan behövas :-)

// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar