tisdag 27 juli 2010

Hängbukssvin :-o

Äntligen lättade molnen och solen tittade fram. :-)
Framemot tidig eftermiddag var temperaturen uppe i behagliga 23 grader så jag o Max bestämde oss för att åka till stranden en stund. Pappa var uppe på taket och kämpade med tjärpappen under tiden.

Min bikini som jag köpte i maj har en stoooor kant som ska vara nervikt egentligen, men jag kom på att den funkade finfint att ha uppe på bebismagen istället.
För två veckor sen gick det bra.
Men nu halkar/rullar den bara ner och sätter sig under magen. Hmmh... Rättar till den, och rättar till den igen.
BAH! Orkar inte bry mig - den får ligga där den ligger. Snyggt nervikt/rullad under min hängmage som härbärgerat 4 barn tidigare.

Man känner sig som ett hängbukssvin i vanliga fall och inte blir det bättre av att man är gravid!
"Volangen" hänger så fint undertill så...



Jo, jag såg nog blickarna. Och visst hade det varit roligt med en sån gravidmage som man hade vid första graviditeterna. Men nu är det som det är och inget att göra nåt åt!
Om inte jag vågar visa hur en "riktig" mage ser ut så kan ju folk fortsätta tro att de retuscherade bilderna från tidningarna är det normala?!

Det är nog ärftligt det där - mormor hade världens hängbuk. Och hängbröst.
Men så fick hon också 19 barn på 21 år. Kära lilla mormor...
När vi var i bastun så såg man inte snippan på henne pga magen som hängde för! Och inte älskade vi henne mindre för det :-)

// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar