söndag 25 juli 2010

Semestervädret har tagit semester?

Nu börjar det kännas kyligt. Mulet och småregn sedan flera dagar tillbaka.

 
Inatt funderade jag på att sätta igång värmen i stugan, men jag drog istället filtar på mig och sonen.
(vi sover med bara påslakan som "täcke")

Men så börjar man tänka efter... på hur det är att ha en varm stor airbag där fram och försöka sova i sommarvärmen?
Njah, njeh, då är det nog ok med svala nätter när man tänker efter.

2008 hade jag en ettåring och gick med magen i vädret. Eftersom jag var beräknad till november så trodde jag sommaren skulle bli "lugn" men Tji! fick jag!
Magen var STOR och det var varmt varmt varmt. Vi var i Finland och sommaren slog alla rekord.

Ettåringen var varm o gnällig. Jag var varm o gnällig. Hela jävla världen kändes varm o gnällig!
Till råga på allt ville maken ha sex. SEX?? Vem fan tänker på sex när svetten lackar och man knappt står ut med sig själv? Varken jag eller ettåringen sov bra på nätterna så humöret blev ju inte bättre av det precis...
Maken sov dock bra var som helst, när som helst. Det krävdes minst en atombomb för att väcka honom...

Nåja, vi överlevde den sommaren.
Det minnet som är kvar starkast, är när jag sitter med jättemagen i hammocken i skuggan och gosar med ettåringen. Guuuv så lycklig jag var då :-)

Asch, det gör inget att det är svalt, mulet och regnigt. Man sover ju gott i alla fall :-) Och man slipper vattna växterna!

// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar