måndag 26 juli 2010

Vardagslimmet

Just vardagspussarna, vardagshälsningen mm är det som är limmet i förhållanden.

Vardagshälsningar är tex. gomorron, hej efter jobbet, gonatt.
När man ses och skils ska man uppmärksamma varandra & barnen; för att visa att man uppskattar varandra - oavsett tillfälliga svackor på jobbet eller i ekonomin.

Jag tjatar och tjatar på maken när han börjar bli "nonchalant", när han bara ger beröring när det är dags för 6.

När det inte går in så hoppar grodorna ur munnen på mig:
- "Hur i helvete kan du tro att jag vill pippa när du inte rör vid mig utanför sängen?"
- "Jaaaa, en hel kväll i var sin hörna av soffan är ju det perfekta förspelet?"
- "Jahah, upptäcker du NU att du har en fru? Kunde du inte ha upptäckt det genom att hälsa när du kom in genom dörren efter jobbet?"
- "Duuuh.. om du börjar pussas på förmiddan så kanske jag har tinat upp till kvällen ;-)"
Osv osv...

Japp, maken har en giftig kärring :-D 
För jag kan helt enkelt inte låta det här gå åt pipsvängen,
inte efter 2 kraschade äktenskap plus tre samboseparationer.

Och jag talar ofta om för maken att jag inte tänker dumpa det här nu när jag efter ett helt liv med misstag har hittat den perfekta maken som jag vill leva med resten av mitt liv!

Så han får lov att stå ut med pussar och att jag kräver vardagshälsningarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar