måndag 19 juli 2010

Mammakläder och tid till Sahlgrenska Gyn

Magen bara jäser och jäser - fattar inte... är ju "bara" i 18:e veckan och ser ut att kläcka nästa månad eller så. Nåja, det är bara att acceptera faktum och införskaffa kläder därefter. 
Eller - när man tänker efter så är det kanske inte konstigt att magen är stor med tanke på att det är femte barnet som töjer ut fläsket :-) Fem barn under 25 års tid... Livet är fantastiskt!

Eftersom jag inte är så pigg på att ränna omkring i alla små boutiquer som finns så håller jag mig till de kedjor som ligger "nära mataffären och leksaksbutiken och nära allt annat" så man kan smita in när guben och sonen kikar in i leksaksaffärer och hos elektronikkedjor.
Idag gick färden till Allum Partille för familjen, och H&M och PoP för min del.

H&M har REA! Me likes REA :-D
Det betyder fler plagg för samma peng, plus några bonusplagg - det är ju så billigt ;-) .

Jag letade efter ett linne, ett enkelt basic linne med rynk i sidan för lilla/stora magen.
Men de hade de inte på rea-avdelningen... Dock fanns det andra basic linnen men ingen som föll mig på läppen. Istället hittade jag en underbar turkos ärmlös skapelse med beigebrun brodyr i urringningen. DEN tar vi!
Jag kikade även på amningslinnena som ser bekväma ut men det får vänta till efter ultraljudet som är i morgon.

Idag ringde de från Sahlgrenska och jag fick en tid redan i morgon kl 11 för kontroll pga cellförändringarna (cytologprov togs nyligen). Skönt att de jobbar på trots att det är sommar och semestertider!
Jag hade sedan tidigare tid till Barnmorskan och Ultraljud.
Så morgondagen ser ut som såhär:
Sahlgrenska kl 11, BM på Spec-MVC på Östra kl 13:15 och UL på Östra kl 13:45.
Huvvah så spännande det ska bli! 
Lyckligtvis kan mormor ställa upp och passa nollsexan :-)

Hmmh, hoppas jag o maken hinner äta något gott ute när vi ändå är barnlediga för en gång skull - tex kinakäk som inte funkar för nollsexans allergier.
Mums :-p .
Hahah, snacka om att synda - med mat! Är man gravid eller är man gravid? ;-)

Huvvah så spännande det ska bli!

Fördjupning: Rutinultraljud i v 18
http://www.sahlgrenska.se/SU/1/Forlossningsvard/GRAVID/Antenatal/
och en riktigt tung men bra text
http://www.sbu.se/sv/Vetenskap--Praxis/Vetenskap-och-praxis/2010/
Läs och begrunda?
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar