onsdag 28 juli 2010

Stugliv mellan himmel och helvete...

Stugliv kan vara ett helvete... 
Ränneskita pga Niferex.
Utedass som är ganska fullt.
Luktar skit (sic!).
Geting som letar sig in i dörrspringan.
Jag är getingallergiker...
Hjärtat slår några extra slag.
Andas lugnt, ta det lugnt, ingen fara...
Motar ut getingen och pustar ut när den flugit iväg.

Ränneskita igen - akut - ränner till dasset.
Där ser jag min förra kluns, före detta svart - numera vitprickig av fluglarver.
YAK!
Fan fan fan, kan inte hålla mig, måste sätta mig, FAN FAN FAAAAN!
Gråtfärdig.

Gormar åt maken:
- TÖM DET JÄVLA DASSET!
Inte i helvete sätter jag mig där och glipar så flugorna sätter bo i din lekstuga. No Way! Då kan du glömma den lekstugan!
'arg, ledsen, uppgiven'
Vill inte vara här längre, vill inte, vill inte... :-(




Stugliv kan vara himmelriket... 
(några timmar senare) 
Dags att ränna igen.
Öppnar dassdörren. Ingen odör? Inget surr?
Lyfter på locket och ser att den är tömd. Jag får lägga första klatten!
Sitter länge länge och lyssnar på fåglarna och syrsorna utanför.
Livet på landet är himlen på jorden! 
:-) 

// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar