fredag 20 augusti 2010

Vi skulle ha... men det är ok - vi kan anpassa oss efter era planer. Vi är ju ändå lediga så...

Musten gick ur mig. Det blev för mycket.

Skulle ha åkt till stan med lilleman i onsdags när han var ledig från dagis.
Köpa present till mormor och ha en mysig dag - bara han och jag.
Sedan hem och baka bröd som han skulle ha med till dagis eftersom det var helt slut.
Vad händer?
Jo, mormor hade påbörjat en överraskningsmiddag till oss utan förvarning. Snällt va?
Visst, vi kan väl ändra våra planer - det är ok. Vi var ju ändå lediga så...

Skulle ha firat mamma igår eftermiddag.
På förmiddan hämtade jag mamma, vi köpte tårta o kaffe och tog en fika på kondiset, sedan så lämnade jag av henne.
Vi skulle komma hem till henne efter 16 och kalasa och hurra.
Då hinner vi hem i god tid för att sätta bröddegen, bada lilleman och lägga honom så han orkar upp kl 05:45 dagen efter.

Vad händer?
Jo, Syrran kom tidigare till mamma med sin dotter.
De satt och mumsade på tårtan (den var så god så!),
sedan  tog de med mamma ut o käka på IKEA.
"Men vi hör av oss när vi är tillbaka".

:-o
Tack för den liksom...
Där hade man gjort sig till och köpt tårta till mammas kalasgäster och var dum nog att räkna med sin egen familj bland gästerna. Duschat och sminkat sig och fixat håret. Planerat så att dagen skulle passa andra.

Åh, vad kul med överraskningar? Härligt med spontana människor som inte förvarnar eller kollar upp så det är ok?
Hur var det nu då? Vi kan väl ändra våra planer - det är ok. Vi var ju ändå lediga så?

Ett par timmar senare ringer syrran och meddelar att vi kan komma nu.
... Näeh, tror inte det va? Lilleman var trött, brödet obakat och lusten lika med noll.

"Och här står man med tvättad hals"... eller "All dressed up and no place to go".
Jag börjar förstå grejjen med grattiskort på posten och blommogram vid dörren.

Näeh, jag ger upp. Orkar fan inte mer nu.

Vi hörs!
// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar