måndag 9 augusti 2010

Kantareller!

Äntligen uppehåll.
Maken och sonen gick ut för att plocka svamp (Kantareller).

Efter en stund kom de tillbaka.
Sonen först med ett stort stolt leende i ansiktet.
Han visade fram påsen och visade de stora och de små och de JÄTTETJOCKA och berättade att han glömt sin kniv hemma men fick låna pappas så de kunde rensa svampen i skogen bla bla bla och bla bla bla... :-D

Fram med kameran.
Jag tog några bilder på honom, sen skulle han ta kort mig mig.

- Sitt där mamma och håll påsen, sa han med kameran i högsta hugg.


Han var inte nöjd och bad mig hålla påsen högre upp.

- Där ja, det blir bra. Sitt stilla så ska jag ta kort på HELA dig!


Sen var han nöjd!

Middagstipset:
Fräs kantareller och lök. I med nåt köttigt, vi tog rökt skinka. Fräs ihop det hela.
I med nåt mjölkigt, tex grädde eller mjölk och redning (vi tog Rapsy Matlagningspulver och majsstärkelse).
Servera med pasta eller potatis.
Njuuut!

:-)
// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar