tisdag 3 augusti 2010

Illa, jag mår illa :-S

Sov länge - skönt!
Satt framför TV-n med datorn och fyraåringen - härligt slappt.
Men så kom det. Akut. ...  Illamåendet.
Klockan var 10 och jag hade glömt att äta! :-o
Men först måste jag bara fixa med fyraåringens mediciner och mat,
innan jag kan ta fram mitt bröd som är NoNo för lille allergikern.

(nu sparkar Lillebror igen - åh så lycklig man blir i hela kroppen!)

När jag till slut fick i mig smörgåsen var det på snäppet för sent. Jag var yr och svag, fattade inte vad Max sa, svarade fel med fel ord. Usch!
Nu väntar ja bara på att illamåendet ska släppa, men det känns som att det inte riktigt vill göra det.
Jag vill bara lägga mig och slappa. Men hur gör man det med en fyraåring som är ute och leker?
Ska se om det går att muta honom med en film en halvtimme-timme. Inte för att jag tror på det - det är en aktiv liten unge :-)

Det ger sig...

// G


Tillägg: 


Han var mutbar och satte sig med popcorn och Ice Age 3  - och jag fick sova i 40 minuter :-) 
// DS

1 kommentar:

  1. Jag har ungefär likadant, sover jag för länge eller tar för lång tid på mig innan jag får i mig frukost så kan jag lika gärna låta illamåendet ta kontrollen, kräkas för att sedan få äta frukost i lugn och ro...
    Risken är annars att jag kräks upp halva frukosten *trumpen*

    SvaraRadera