tisdag 10 augusti 2010

Barnmorskan och Liseberg

Idag blev en lång och mycket trevlig dag :-)

Jag hade tid hos Barnmorskan på Spec-MVC på Östra sjukhuset kl 10. Maken och Max var med. Självklart var Max med när jag tog blodprov, blodtryck, vägde mig och tog urinprov. Inga hemligheter i den här familjen inte...
Vikten är nu 68 kg till mina 158 cm. Helt ok. 
Blodtrycket 120/75 = ok. 
Blodsocker 7,4 = acceptabelt 1½ timme efter frukost. 
Urinprov u.a.
  Vi lyssnade på lillebrors hjärta och Max var helt fascinerad och stolt.
Lillebrors hjärta slog i 146 bpm.
Sedan fick han och maken känna på min mage, på var livmodern slutar. Ca 1 cm ovanför naveln vilket är normalt för v 20+2.
Han berättade stolt för barnmorskan om sin lillebror som kommer i vinter ungefär när det är jul :-) 

Efter det åkte vi till K-rauta och beställde delar till kaminen/skorstenen som ska installeras i stugan.
Därefter en sväng om lunchrestaurangen på makens jobb och åt oss mätta. Kokt torsk med äggsås :-p Mums!

Sedan hade vi sagt till Max att vi ska "åka till stan" och se om det finns några karuseller där, men istället åkte vi till Liseberg :-D
Ojojoj vilken min grabben hade när han såg Liseberg och alla åkattraktionerna från parkeringen! Senast han var där var han runt året och kommer alltså inte ihåg det alls!
Så idag hade vi världens lyckligaste fyraåring som fick åka det han ville och spela spel och äta pommes och medhavd godis och köttbullar.
Det gick åt 7 timmar, 2 vuxeninträden, 15 åkbiljetter, 2 spelbiljetter, drygt hundralappen på spel, 2 våfflor, 3 mål på Burger King och en vända i presentbutiken.

En så underbar dag vi har haft! Det här lever vi på länge :-)
(bilder kommer i morgon) 

//  G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar