torsdag 26 augusti 2010

Jobba på flåset...

' pust, pust, pust'
Jag har världens sämsta kondis! Känns det som...
Men det är inte hela sanningen förstås!
Min blodmängd har ökat radikalt och det ska ju pumpas runt och syresättas med mitt gamla vanliga hjärta och mina gamla vanliga KOL-lungor.
Under graviditeten ökar det från ca 4 liter till ca 6 liter - en ökning med ca 50%!

Så det är bara till att försiktigt bättra på konditionen med "vardagsmotion", dvs gå i trappor, gå promenader, hitta på extra ärenden osv. Jag bestämde mig för att minst 3 ggr/vecka göra en liten ansträngning.

Det går bra faktisk!
På bara 2 veckor har det blivit bättre och promenaden till centrum tar inte andan ur mig längre :-)
Jag hoppas det inte blir för jäkla halt så jag kan fortsätta promenera. 

Hurra vad jag är bra :-D
// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar