måndag 24 januari 2011

Nutramigen går fint det med!

En sån skön unge vi har! Han käkar allt och suger på vilken nappmodell som helst!
Han tog ett fint tag om bröstet på BB, och tog nappen utan problem. Hemma testade vi med anatomisk napp och det var ingen skillnad.
Sen provade vi nappflaska med bröstmjölk. Jäpp, det tog han. Vi bytte till en wideneck-flaska med samma mat; inga problem.
Han fick smaka på Nutramigen som smakar bläääh - men när han fattat hur sked funkar så slank det också ner gladeligen. Sen var det Nutramigen på flaska - klunk klunk rap :-)

Nu sitter maken o ger Loa Nutra på flaska - bara en halv deciliter eftersom jag inte tänker låta mjölken sina.

Så underbart skönt det är att veta att han inte är totalt beroende av mig o mina tuttar, eller ens av min bröstmjölk. Man vet ju aldrig vad som kan hända! När Max var 4 månader så tänkte jag mig inte för utan tog en kaffe med mjölk o bulle på stan och insåg först efteråt att det var ett fasligt misstag! Det kommande dygnet fick stackarn leva på gröt, puréer o vatten eftersom han vägrade ta nappflaska. Den här gången är vi bättre förberedda. Tex när jag opereras i mars och mina tuttar o jag är otillgängliga i ca 6 timmar el så (narkos).

Nu tog flaskan med Nutra slut så jag får avsluta blogginlägget och amma lite. Gonatt!

// G

7 kommentarer:

  1. :) Klok liten Loa. Den här lilla damen tar ingen napp, fattar inte att maten som kommer på en sked ska ätas och så är mammas tuttar nummer ett på alla listor över allt.
    Jag hoppas att ni sovit gott.

    SvaraRadera
  2. Vad är nutramigen? Ersättning? Vi har kört några ggr på NAN för att sänka ungen när han är som en uggla och bara stirrar och vägrar sova. ;-)

    SvaraRadera
  3. Sandra, Jag har tvingat på mina stackars ungar napp! Max fick flaska när han var ca 5 v men sedan provade vi inte förrän vid 10 v och då tvärvägrade han! Ett misstag jag inte tänker göra om...
    Hur gör ni om du råkar få i dig komjölk? Tänkte på incidenten med Max när han var 4 månader...

    SvaraRadera
  4. Jenny, Nutramigen är en höghydrolyserad ersättning för mjölk- & sojaallergiker.
    Jag hoppades Prickikorven skulle sänkas av Nutran igår men ack vad vi misstog oss... 'suck' Vad häller du i din? Jag har funderat på Valium el nåt ;-)

    SvaraRadera
  5. Åh vilken härlig läsning!
    Stor kram till er alla !

    SvaraRadera
  6. Haha. Det är nog mest det att det är så mkt "tätare" med NANen än med bröstmjölken att han alltid blir så förvånad när han ätit klart. ;-)

    SvaraRadera
  7. Tack Åsa! Kram :-)
    -
    Jenny, har du testat med att pumpa ur morgonmjölk o ge den på kvällen när han är stökig? Funkar ibland på Loa :-)

    SvaraRadera