tisdag 25 januari 2011

Ett litet kräk

"Omogen magmun" kallas det va? http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Krakningar-hos-barn/
Kräkningar & blurpar.
Det känns som om han får upp hälften eller åtminstone en fjärdedel av vad han får i sig. Vi har handdukar överallt och byter kläder stup i kvarten. Ändå har han rejäla haklappar på sig som fångar upp en del så vi hinner fram med handduken. Jag har plastad frotté och lakan där jag ligger med Loa bredvid mig på natten eftersom han blurpar upp så vi blir blöta både han o jag...
När vi ska iväg så har vi en påse med byteskläder till oss också - det är inte roligt med nerspydda mjölksura kläder!
Tvättmaskinen går varm, så vi har lärt oss att huvudsakligen använda "vitt 60-gradigt" så att allt går in i samma tvätt. 'lättja'
Och ändå tänker jag på Max' kaskadspyor som var jobbiga! Fast... ändå.. det här påminner om det emellanåt. Kanske Max kräktes pga allergi också, och Loa gör det med? Det är ju olika från dag till dag.

På tal om allergi; hans prickar är inte så ilsket röda längre, men de har spridit sig ner på bröstet o övre delen av ryggen.

Gonatt!

1 kommentar:

  1. De där kräkningarna ja. Samma sak här. Nu är de färre men istället har det blivit högtryck från andra hållet. Byta kläder, extra kläder, kräk och bajs och full rulle.

    SvaraRadera