fredag 28 januari 2011

Mjölkfritt gott med kakao!

Godistarmen måste ju få sitt trots att jag lever utan mjölk, ägg o soja ;-)

Delicatobollar,
ca 13kr på IKEA

http://www.delicato.se/48/13/Delicatoboll.html 
Delicatobollarna kan innehålla spår av mjölk.


Plamil Mjölkfritt alternativ till Mjölkchoklad,
ca 28kr på ICA Maxi

http://www.plamilfoods.co.uk/organic-chocolate/fairtrade-alternative-to-milk-chocolate 
Plamil-chokladen kan innehålla spår av soja

Och huuuuur hade jag tänkt mig att bli av med de extra 10 kilona inom ett år om jag håller på att stoppa i mig minst 3 Delicatobollar om dan och dessutom käkar müsli som är hur söt som helst? Snacka om energi-intag...

9 kommentarer:

  1. Gottigottgott Delicatobollar de e goa har jag ätit fastän jag ej har dessa problem.Tur att dte finns lite sådant med<3

    SvaraRadera
  2. Ja du, det är inte helt lätt.
    Jag har nog aldrig varit så nöjd med min kropp som jag är nu. Väger 4-5 kg mindre än vad jag gör i vanliga fall. Magen är plattare än någonsin och jag äter godis och kakor som en galning. Måste vara det mjölkfria och amningen.
    Håller tummarna för att det går lika bra för dig. :)
    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Debbie, Delicatobollar slinker lätt ner oavsett om man har nån diet eller inte ;-)

    SvaraRadera
  4. Sandra, Jag lyckas tydligen stoppa i mig "tillräckligt" för att bibehålla vikten... :-S Nåja, det kanske rättar till sig om nån månad?
    Hoppas!

    SvaraRadera
  5. Men det är ju 6 deliocatobollar i en frp, inte 3? ;-)

    SvaraRadera
  6. Jenny, det VAR 6 st i förpackningen... Och nästa gång man blinkar till så är den tom!

    SvaraRadera
  7. Mjölkfritt eller inte, godissuget finns där ändå ;-) Sambon anser att man får äta gottis när man ammar så jag lever efter det ;-) Får se hur det blir med extrakilona, det återstår att se :-D

    SvaraRadera
  8. MemLin, din sambo har rätt ;-)
    Men extrakilona är inte kul förstås... Jag försöker dra ner lite på "det onödiga" och stoppar bara i mig det "nödvändiga" av extrakalorier :-p

    SvaraRadera