måndag 17 januari 2011

Ditt å datt

Hur slö får man lov att vara egentligen? Det var över 2 veckor sen jag skrev sist :-o
Förlåååt!
Jag har mått riktigt dåligt pga lågt blodvärde (hb, järn) och högt blodtryck. Men med hjälp av intravenöst järn och blodtrycksmedicin så har jag fått näsan ovanför vattenytan igen :-)

Loa sover från 1-3 på natten fram till förmiddan med bara matpauser emellan. Skööönt! Maken tar hand om honom och blöjbyten från 7-tiden då han går upp med Max.
Jag pumpar ur det Loa inte käkar upp på morgonen. Sen får han det i flaska på kvällen när mjölken är blaskigare. Då sover han bättre och vi slipper skrik-å-panik på natten. Bra va? :-)
Det som blir över fryser jag in och donerar till sjukhuset. När man donerar mjölk får man låna en jättebra elektrisk bröstpump från sjukan.
Loa somnar om på morgonen och sover till 10-12 nån gång så jag hinner få en hel del sömn totalt sett, men tyvärr väldigt splittrat. Nåja, bättre det än inget - eller hur?

Loa ligger o sover gott i sitt Babynest som mormor har sytt. 


Han käkar ofta ofta från förmiddag/lunch fram till sen eftermiddag/tidig kväll då han somnar igen och sover mellan målen.
Kvällen är ett amningsmaraton och mina armar o axlar skriker av trötthet o smärta... Då tänker jag att det är min sista lilla unge - sista gången jag ammar - sista gången jag i timmar får smeka den mjuka huden och det sammetslena håret - sista gången jag får se de underbara minerna när han ätit sig mätt o släpper bröstet...
Kärlek! ♥

// G

6 kommentarer:

  1. Sötast! kram Mariatösen

    SvaraRadera
  2. Precis så tänker jag också när det blir lite jobbigt...sista barnet, ta det lugnt och NJUUUUT!!

    SvaraRadera
  3. Åhh så söt! Förstår att det är jobbigt för axlar, rygg med mera! Ta din värkmedicin och avlastning så mkt som möjligt! Skönt att du fått bukt med dåligt hb,kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Fint skrivet! Och så söt liten Loa! Shit har du så mkt mjölk *önskar mig*. Det finns iaf till Sixten men bra det där med att pumpa ur och ge på kvällen. Det gjorde jag igår/idag och hade till nu ikväll och slapp ge lite ersättning. Så skönt! Sixten sover gott på soffan nu. Men ska nog äta snart igen men nu är brösten superfulla. Skönt. :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  5. @ Mariatösen, tack :-)

    @ Cecilia, precis så ^^

    @ Caroline, Värktabletter o vila it is ;-) Hur är det med din nacke?

    SvaraRadera
  6. @ Jenny, Tack :-)

    Jag har inte mycket mjölk, men produktionen stimuleras av att man "gör uttag" så jag jobbar på det!
    Jag passar på att åtminstone pumpa ur ena bröstet och "lätta på trycket" i det andra bröstet när han sover länge - du kan ju kolla hur det påverkar din produktion?
    Och glöm inte att dricka - gärna lättöl!

    SvaraRadera