tisdag 1 januari 2013

Nyåret 2012

Ja, så var det nyår igen. Fattar inte - det var ju nyss Jul, vilket inte går in i huvet på mig. Mentalt är jag kvar på sommar/höst tror jag...
Går tiden fortare när man har barn? Jo, jag tror det :-)

Mamma har varit hos oss sen i fredags. Det har gått bättre än det brukar. Ja, ni vet Mor och Dotter ;-)
Ungarna älskar sin mormor, till och med Loa har lärt sig att säga Mommo!
Hon hade med sig en egen brödrost till Max. Lycka!!! Han kan inte rosta sitt bröd i en brödrost där annat bröd har varit. Det går ju inte att diska en brödrost med diskmedel precis!
Sen dess har han ätit rostat bröd till både frukost och kvällsmat :-)

På nyårsaftonen la vi bubblet på kylning och sen skickade jag min mamma till duschen. Jag tog hand om hennes hår, la en ansiktsmask på henne, och fixade naglarna. Sedan hann jag inte mer än ta bort mitt gamla nagellack. Vi får se när jag hinner färdigt med resten...

Till nyårsmiddag stekte vi en kalkon. Mums mums... Med gräddsås och potatis blev det rena festmiddan!
Max sa att det var hans nya älsklingsmat :-p

Nyårsfirande on Twitpic

Efter middan gick vi ut i regnet och brände av några små-smällare.
Hahah, ujuj så det regnade! Men vad gör väl det när det finns regnjackor, stövlar, paraplyer och regnöverdrag ? Loa tyckte det var jättekul med pang pang och pjuii pjuiiih :-D
Och det var skönt med en liten promenad. Jag och mormor gick sakta sakta arm-i-arm.

Sen var det kväll med Grevinnan och Betjänten när Loa lagt sig. Max garvade läppen av sig! Hahah.
Vid 21 konstaterade vi att vi är för trötta för 12-slaget, och en timme senare la vi oss.
Och kom på att vi glömt bubblet!  LOL - snacka om glömsk! Jaja, vad gör väl det? Vi hade lika trevligt för det :-)

Men tro inte att det gick att sova! Vi hörde midnatssmällarna från samhället och sen somnade maken. Men jag låg fortfarande och vände och vred på mig till 3-tiden...

Vid 4 vaknade Loa, men jag skickade upp maken. Jag orkade inte ta mig upp...
På morgonen berättade han att Loa kräktes slem över hela sängen och fortsatte sedan med host-slem-kräk-attackerna hela morgonen.
Stackars liten!

God fortsättning alla gosingar!

LOVE!
// G 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar