måndag 7 januari 2013

Tillbaka till vardan

Jaha, så var då vardagen här. 

Vi har varit jullediga ett par veckor, och före det var Loa mer hemma med småinfektioner än han var på dagis ända sen i november. Så vi är lindrigt sagt "orutinerade"!

Storebror o Lillebror tittar på TV :) 

Max skola börjar i morgon, så han är på Fritids idag. Här hemma i byn är bara Dagis/Förskolan öppen medan Fritids är stängt, så Max är nere i Samhället idag. Han var där en dag före jul också och tyckte det var jättekul :-)
Jag undrar om de tänker skicka hem Loa kl 10:36... Det är nämligen vid den tiden de före juluppehållet ringde och sa att han är varm, 38 grader, och trött-gnällig-kort tålamod. Varje gång Loa kom tillbaka till dagis så ringde de redan samma dag! Alltså.. kids (och vuxna också förresten) kan jobba sig upp till 38½ grad utan problem...
Med tanke på att ungen går upp kl FEM, får välling, är på dagis kl 6 och får frukost kl 8, så är det inte alls konstigt att han rusar runt vid 10:30 för att hålla sig vaken, och har lågt blodsocker i väntan på lunchen som serveras runt 11:20...

Usch så dåligt samvete jag jämt får när vardan börjar och ungarna är på dagis/fritids! Men jag försöker banka lite vett i huvet på mig själv och fundera på hur barnen hade haft det om de stannat hemma med mig istället! Jaja, en dag då och då går ju. Och en halvdag då o då. Allt går ju med smärtstillare och jävlaranamma, eller hur? ;-)
Men dag efter dag funkar bara inte. Jag har ju testat alla varianter med att lämna senare, hämta tidigare osv. Det är alltid samma resultat: Jag kraschar! Sen tar det flera veckor av vila vila vila innan jag är tillbaka igen.
Maken och 6-åringen tycker jag är gnällig och sur när jag går på reserverna och pressar mig...

Idag har iaf maken återgått till att jobba heltid igen, för första ggn på 2 år. Det ni!
Först föräldraledig i ett år, sen 75% i ett år - dvs Loa är nu 2 år :-)
Hahah, han kommer att vara trött den första veckan ;-)

Näh, nu är det dags för mig att lägga mig en stund. Man vet ju aldrig om de ringer halv elva igen...
Om de inte ringer från dagis så tänker jag vila så mycket jag kan, för att sedan hämta hem barnen - och vara den "braiga" mamman jag vill vara :-)

Tjingeling!
// G 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar