söndag 20 januari 2013

Sköna söndag?


Läser alla soliga familjelyckliga statusuppdateringar
 om dittan o dattan o lyckliga ungar. :D 

Det var min tur att ha sovmorgon, jag sov till 9:30 :-).
När jag klev upp låg maken i soffan medan kidsen tittade på TV o datorer. Då blev det fart på ungarna efter 3½ timme i soffan. Lillen sken upp och skuttade till "Drömmarnas Trädgård" och 6-åringen ville jag skulle titta på Lego-sajten.

Sen dess har de tagit ut all uppdämd energi och kommunikations-/kontaktbehov på mig. Till slut skickade jag ner maken i källaren och det var tyst en liten liten stund medan 2-åringen lekte i lekrummet där nere. Sen kom de upp igen och det var slut på friden...
Är jag älskad eller är jag älskad? Eller hur ska jag annars tolka det?

Nu skriker ungarna över lunchen och min huvudvärk har knappast minskat av det.
6-åringen har ballat ur och gallskriker för att han inte fick fortsätta retas med 2-åringen, som gallskrek när storebror jävlades...

HÄRLIG SÖNDAG TILL ER ALLA :D

// G 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar