måndag 28 januari 2013

Tandfén fick jobb!

Max har länge väntat på att tappa mjölktänder - som "alla" hans kompisar.
Otåligt har han vickat och känt på tänderna och frågat och frågat mig om när han också ska tappa tänder?!

29 dec sen skrev jag om att Max fick upp permanenta tänder i underkäken utan att tappa mjölkisar.
Nu har mjölkisarna blivit lösare och lösare, men han har inte lyckats vicka loss dem...

Så ikväll tog jag en liten pincett och kände på tänderna. De var ju superlösa!
Undrar om...?
Jag tog tag och drog lite försiktigt - och plötsligt lossnade tanden utan att Max knappt kände det! :-D
Lycka!!!

Titta - tanden lossnade!

Det blödde lite så han fick ha en hopvikt papperstuss att bita i medan jag läste Bamse för ungarna.

Nu ska jag leta upp en Guldpeng (en tia) och byta ut den mot hans tand. Tanden ska få ett fint bo att ligga och vänta på sina kompisar i :-)

// G  - aka Tandfé


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar