torsdag 23 september 2010

Shoppat idag!

Det blev en tröja för 199kr från H&M som värmer magen lite i höst o vinter. Tröjan är lite tunn, men med linne under så blir den varmare.












Och en Vindjacka för 595kr från Polarn o Pyret. Inte för att jag gillar butikens priser eller utbud, men det finns inte så mycket annat att välja på! Jag vägrar gå omkring med oknäppt jacka eller att ta på mig ett tält i storlek Elefant!

VINDFLEECEJACKA

Den fanns i en skön turkos färg också, men jag tänkte att det kan vara enklare att matcha en klassisk svart.

Dyrt blev det i alla fall! :-o

// G

5 kommentarer:

  1. Jättesnygga :-)
    Kul med en snygg jacka och inte bara en modell tält.
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, bra med ett rejält plagg som passar istället för något som du varken vill ha eller kan sälja sen. Fina plagg!

    SvaraRadera
  3. @Annika; Huvvaligen för att gå omkring i ett oformligt tält! Man känner sig som tung och otymplig valross i alla fall...

    @Sandra; Det var med tanke på säljbarheten som jag valde svart. Men jag funderar på om man ska byta till den turkosa i alla fall. För att få lite färg i tillvaron! De flesta mammakläder går i dämpade lättsmälta toner och man känner sig som en svart-grå-brunlila sörja...

    SvaraRadera
  4. Din systerdotter4 oktober 2010 kl. 12:53

    Snygga kläder Gitte! Jag tycker att svart är en bra färg, ha istället turkosa vantar, sjal eller mössa? Så kan du variera ut i det oändliga :) ! Men jag håller med om att turkost är fint så det är svårt...

    SvaraRadera
  5. Tack söta systerdottern!
    Ska nog satsa på klatchiga handskar och halsduk så jag inte känner mig som en geggamojja ;-)
    Puss på dig!

    SvaraRadera