måndag 4 oktober 2010

Nytt prov i morgon - jag vill inte!!!

I morgon är det dags för provomgång nr 2.
Jag hade ju starka cellförändringar vid mikroskopundersökningen och cellprovet som gjordes 20 juli i graviditetsvecka 18.
Så nu i v 29, dvs i morgon, är det dags igen.
Fy fan så ont det gjorde sist - vad rädd jag är för att det gör lika ont den här gången också!
Jag ringde till Gynmottagningen för att prata med dem. Tänkte att lika bra att ringa och ta tag i det istället för att älta och grubbla själv.
Hon förklarade att det inte går att lägga lokalbedövning för att det kan börja blöda vilket försvårar provtagningen. Konstigt med tanke på att blodet rann förra gången vävnadsbitar togs - och då hade jag ingen bedövning alls! Jag fick nu rådet att ta värktabletter 1 timme före besöket, vilket jag självklart tänker ta!
Jag avslutade samtalet eftersom gråten vällde upp. Usch.... 

När jag ringde efter första besöket på Gyn Sahlgrenska och berättade att det gjorde svinont så sa de att man kan få lokalbedöving med Xylocain-Adrenalin.
Vi får se hur de gör i morgon. Jag är otroligt tacksam för att maken följer med mig! Efter förra besöket kunde jag inte gå så jag behöver ha någon som kör fram bilen och kör mig hem. Hellre då maken som också kan hålla mig i handen än en taxi!
'suckar tungt'
// G

7 kommentarer:

  1. Hoppas att det går så smidigt som det bara är möjligt imorgon. Jag tänker på dig - kram!

    SvaraRadera
  2. @ Lemoni, Kram vännen. Tack för att du tänker på mig. På onsdag är det din tur att få varma tankar!

    SvaraRadera
  3. Stora kramar till dig inför morgondagen. Jag önskar dig en smärtfri provtagning, i mesta möjliga mån.

    SvaraRadera
  4. Allt kommer att gå bra! Basta!!!

    SvaraRadera
  5. Tack söta för peppning. Känns bra att ha er "i ryggen" :-)

    SvaraRadera
  6. *ryser när jag läser* Jag vet tyvärr exakt vad du menar då jag gör dessa tester rätt ofta som jag haft canser på tappen... måste själv beställa tid snart igen
    Bläääääää!
    // Angel Gbg

    SvaraRadera
  7. Angel, då vet du vad jag ev har framför mig. Enligt planen så görs en konisering 4 månader efter förlossningen. Sen blir det uppföljande prover... Kul? NOT!
    Beställ tiden nu - ok? :-)

    SvaraRadera