torsdag 9 september 2010

Gammal kärring på tjocken = ÄD eller Pergo. Fördomar?

Inte en enda inom mödravården här i Göteborg har frågat om jag gjort ÄD eller fått annan hjälp som tex Pergotime. Inte en enda! 

Så det känns knepigt att andra "mogna tjejjor" får den frågan, men det kanske beror på var man bor? 
Men ändå förstår jag att folk undrar, för det är ju fantastiskt att vi "äldre" för det första vill ha barn fast vi inte är tjugenåt längre, och att vi dessutom blir gravida :-) 

Halvåret innan jag blev gravid så var jag öppen med att äggdonation kan vara ett sätt för oss, om det inte funkar på egen hand. Som vi kunnat konstatera så gick det med Rosenrot, L-Argiplex, högst 300mg koffein/dygn, ingen tobak och naturligtvis sex, sex och sex... 


Jag tycker det är viktigt att man inte hymlar med saker som faktiskt är en del av livet idag - oavsett om det handlar om barnlängtan, psykisk ohälsa, sexuell läggning eller erfarenhet av missbruk. 
Öppenhet hjälper oss alla att bli av med fördomar och de tråkiga effekterna av fördomar! Eller hur? :-) 


// G 

4 kommentarer:

  1. Men du ser ju himlas ung ut så kan va det att de inte tittar i journalen Gitte! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. @Jenny, Men.. men... men.. :-D TACK SÖTA!

    SvaraRadera
  3. Bra inlägg där! Kram Mariatös som har en del kvar att lära!

    SvaraRadera
  4. Mariatös, man blir aldrig fullärd. Vilket gör livet spännande ända till slutet ;-)

    SvaraRadera