lördag 11 september 2010

Fullt ös i magen!

Det sparkas o knuffas och knös så magen bubblar. :-)
Lite alienkänsla det där... magen rör sig och det känns knepigt. Surrealistiskt... whoooowhooo...

Han sätter gärna igång och gör kullerbyttor när jag böjer mig ner, för att tvätta, tömma diskmaskinen eller hjälpa Max med skor tex. Det kan vara riktigt obehagligt ibland! :-o
Och ändå är jag bara i 25:e veckan och jag vet att det blir mer och starkare med tiden :-)
Samtidigt är det så otroligt mysigt att känna bebisen i sig, under sitt hjärta ♥.
En samhörighet och samvaro som bara amningen kan matcha...
Tänk så tomt det kommer att vara när han är född. Min mage tom igen. Aldrig mer den känslan av att verkligen vara ETT med en annan varelse.

Jag känner mig välsignad (om man kan använda det uttrycket när man är agnostiker?) som fått uppleva det här 5 gånger i mitt liv. Jag är tacksam, så otroligt tacksam!
Vad är väl en jordenruntresa eller en miljonvinst i jämförelse?

// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar