fredag 27 januari 2012

4:e inskolningsdagen

Idag var det den fjärde inskolningsdagen för Loa.
Han började 9:30 och skulle sova middag på dagis. Spännande!
I förmiddags när de, maken och barnen, kom dit så var det utelek för ungarna.
De två föregående dagarna hade de andra ungarna varit i en klunga runt Loa, men idag sa fröken till dem att låta Loa få gå ifred - att ge honom lite svängrum helt enkelt!
Loa travade lyckligt omkring i sandlådan och drattade på näsan på den frusna sanden/snön.
Ajajaj...




lite gråt och tröst av pappa och sen iväg o undersöka världen igen!
Pappa skickades hem vid 11 med orden "Jag ringer om det är nåt, annars hämtar ni båda barnen kl 13:30. Hejdå!"

Efter lunchen kom eldprovet: Sova middag!
Hur ska det gå... Vi tittade på klockan och såg att den tickade förbi 12... 12:30...
Hmmh, nu har Loa antingen somnat eller så blir det ingen sömn på dagis idag.
Telefonen var tyst. Klockan blev 13 och vi skrattade: Han måste ha somnat!!!

Vi gick till dagis och möttes av två glada lyckliga ungar :-)
Pappa tog upp Loa och pussade honom, sen fick Loa syn på mig och sträckte sig mot mig.
 - Åååh, min älskade lille skrutt! Hur har du haft det idag? Har du sovit gott? Mammas Älskling ♥
 -  ÄhÄhÄh, svarade Loa.
 -  Åh, vill du ha tutte? frågade jag.
 - ÄhÄH sa han med ett skratt!
Jag satte mig på soffan och ammade honom från ena bröstet.
 - Vill du ha mera? frågade jag honom, och han svarade med sitt "ÄhÄh".
Jag ammade från andra bröstet tills han nöjd släppte taget och kastade sig iväg på golvet på nya äventyr!
*s*  Skruttungen ville visa mig alla leksakerna på en gång!
 -  Nu går vi hem, vi kommer tillbaka en annan dag. Kom nu!

Dag 4 är avklarad och han känns färdiginskolad redan!

// Stolta mamman G

1 kommentar: