tisdag 7 februari 2012

Dagis - ok och inte ok

Nu har Loa fattat grejen:
När man kommer nånstans och ytterkläder tas av medan en vuxen utanför familjen är med/tittar på så betyder det att han ska bli lämnad.
*Gny, gny, gny-gnäll, grååååt*
Idag började han gny redan när jag parkerade vagnen utanför dagiset...
Men han är faktiskt inte så fruktansvärt mycket klängigare än vanligt, dvs när han blir trött sent på eftermiddan.
Och han missar inte sitt nattmål av bröstmjölk.
Men annars så är han helt ok! Det har gått mycket lättare än vad jag tänkte mig, och jag trodde att det skulle gå ganska lätt!

Jag däremot är inte helt ok... Vi ville ha dagis den tiden maken jobbar 75%, men vi fick så att han kan jobba ca 60% om jag inte hämtar barnen. Kul kul... (för den som inte vet; jag är sjuk / sjukpensionerad)
Nåja, vi får så lov att klara det vare sig vi gör det eller inte! Jag lämnar, hämtar och vi gör vårt bästa. Eftermiddagar, kvällar och nätter domineras av smärta och trötthet. Än så länge kan jag klä på och av Loa - ibland med hjälp av Max.
MEN - tro inte att jag snällt lägger mig på rygg och ber att få sparkad på! Jag jobbar på att få ett bättre beslut om dagistiderna.
Håll tummarna för oss!


2 kommentarer:

  1. Vad skönt att det går bättre än vad du trodde. Lite gnäll är Loas sätt att säga att "jag saknar dig mamma, du kan väl också vara kvar och leka".
    Lycka till med dagistiderna. Vilket jädra arbete vi fick lägga ner på att få mer dagistid när jag var sjuk. Det är hemskt att behöva ha sina barn borta mer än vad man egentligen vill. Men ibland är det bara så att det är vad som är bäst för att få vardagen att fungera.
    Kram (tummar hålls)

    SvaraRadera
  2. Det verkar så knas, att inte kunna följa det schema föräldern jobbar, när dagiset är öppet de tiderna. Du ska ju inte rknas in som sjuk.. HOppas du vinner fajten! kram

    SvaraRadera