torsdag 5 januari 2012

Är det alltid bra att amma?

Ammade bakom ratten – krockade med lastbil

En kvinna ska ha kört bil ammande sitt lilla barn när hon rände in i en tankbil på E 20 utanför Skara på onsdagen. I bilen fanns ytterligare två barn.
Alla fyra fördes till Kärnsjukhuset i Skövde med okända skador.
– Enligt poliser på plats ska kvinnan ha ammat när hon körde in i tankbilen. Därför har vi upprättat en anmälan om vållande till kroppsskada och händelsen ska utredas, säger Ulla Brehm, pressinformatör på polisen i Västra Götaland.

2 kommentarer:

  1. Som jag skrev till en kompis...

    Man KAN stanna bilen och amma, jag lovar, jag har gjort det flera gånger! Dessutom så har hon, förutom riskerat sitt och sina barns liv, fått böter på 2500 kr (har jag för mig, kan vara 5000 också) för att hon inte har sett till att barnet färdas ordentligt fastspänd, om hon blivit stannad av polis.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte hur hon tänkte. Det är svårt att låta bli att fundera på hur all logistik fungerar för den kvinnan...

    SvaraRadera