onsdag 16 september 2009

Testcool - vad är det för nåt? :-?

Idag har jag haft svårt att pinka i dasset utan att snegla på den tomma testmuggen... så tog jag mod till mig och pinkade i muggen.
Hämtade teststicka och hade timern i högsta hugg.
Doppa ner o trycka på timern - SAMTIDIGT springer lilleman in på toan o frågar: Mamma vad gör du?
Jag ryckte till och timern ringde.Fan också...
Jaja, upp med stickan o lägga den att gona sig en stund.

4 minuter senare gick jag & kollade.
Ingenting. Inte ett enda streck. Urinen hade inte ens sugits upp i "testdelen" :-o
Vad göra?
Ner med byxorna och fram med muggen.
Koncentratiooooon.... hmmmh... Det SKA komma en skvätt till! Japp, en halv deciliter ljust ljust kiss - det räcker.
Doppa samma sticka (ja, jag är snål :-D) och kollade noga att det sög upp ordentligt.
Timern på 4 minuter till.

Nu så?
... en stark vackert röd linje tvärsöver stickan. Inte en tillstymmelse till ett andra streck.

Tsst - vad förväntade jag mig? Att få utslag 9 dagar efter ägglossning, att få utslag på utspätt kvällskiss, att få utslag vid 45 års ålder utan någon som helst "hjälp" i form av mediciner...
*sucka*
Asch, skit i det där sista. Det är nog för tidigt, för utspätt och fel tidpunkt på dagen. Eller hur? :-)
Imorgon är en ny dag!

// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar