söndag 13 september 2009

Bakis & varm ;-)

Igår var det firmafest på makens jobb.
Vi skaffade barnvakt till Max och fick skjuts med en kollega till maken.

Åååh så fint de hade ordnat det!
Hela lokalen (en stor verkstad) var helt förvandlad med draperier, kristallkronor och runda bord med vita dukar.
Kvällen var otroligt lyckad med uppträdanden och god mat - en helkväll alltså!

Jag kom på att om det är ca 200 pers så är ungefär hälften män.
Flera av dem måste ju vara snygga/charmiga/attraktiva - något att vila ögonen på.
Men jag hittade bara en: min egen make :-D

Väl hemma igen stupade maken i säng medan jag tackade barnvakten, tvättade bort sminket och kom på att jag ju borde ha mens idag!
Kissade i mugg och gjorde graviditetstest; det blev negativt som förväntat. Öööh, vaddå testcool?? *s*
Jaja, mensen har 1-2 veckor till på sig att sätta igång så det är ingen panik. Dessutom har jag inte haft temphöjning än.

Nej, just det ja! Ingen temphöjning - Hmmh, bäst att kolla...
Hupp! Den hade gått upp en halv grad. Men det kan ju bero på alkohol osv... Får tempa imorrn bitti igen, tänkte jag.
Väl i säng började jag räkna efter när vi pippade sist. Torsdag. Ujjjh, dags alltså! (ca varannan dag sa läkaren) . Och om jag inte haft ägglossning så är det bara att jobba på.

Stackars maken sov gott, men nöden har ingen lag, tänkte jag.
Han vaknade av att jag *cencur* och var genast med på noterna. ;-)

Jag somnade vid 3-tiden. Strax därefter kom Lilleman och la sig mellan oss.
Han brukar ligga och trampa på mina ben och det är inte skönt när man är jättetrött!
Så jag petade på maken när klockan var 7:20 och låg kvar och somnade om. Skööönt!

Morgontempen? Jo, ½ grad högre. Vi får väl se om den ligger kvar :-)
Så nu är jag både bakis och varm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar