onsdag 30 september 2009

Inga hemligheter i den här familjen inte ;-)

Lillgrabben som är i fråge-nyfiken-åldern ska ju ha reda på ALLT!
Så jag har slutat hymla med testandet. (test av ägglossning)
Han kikade intresserat när jag kissade i plastbägaren.
När jag doppade stickan sa han
"- Vet du mamma? När jag blir stor och blir flicka så ska jag också kissa i mugg och testa!"
:-D

Timern ringde och jag gick för att kolla resultatet.
Då ropade han: "Mamma, vad gör du?"
Tjah, det var ju bara att förklara att jag ser hur många röda streck det är på testet.
Han tittade, tittade och konstaterade att
"Det är ETT rött streck".
"Bra", sa jag
och så var han nöjd och fortsatte med sin kvällsmat.

Inga hemligheter i den här familjen inte ;-)
(klicka nedan på [läs mer])

PS. Nu när barn inte hör: 
Jag har haft snigelspår från igår och det kniper lite i ena äggstocken, så idag doppade jag stickan: neg med en liiiiite svag tillstymmelse till andra streck. Det är på G.
Ikväll blir det till att trimma de små simmarna så att maken kan satsa seriöst om några dagar :-p  

DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar