onsdag 9 september 2009

Äggsjuk höna!

Men guuuuuv!
Jag blir knäpp. Knäppare, menar jag..


Förra månaden visade äl-stickorna inget.

Vilket kan bero på att jag testade ganska sent vissa kvällar (det ska tas på dagtid).

Tempkurvan å andra sidan indikerade på ägglossning, vilket visade sig stämma väl med när mens(-helvetet) väl kom.

Den här månaden visade teststickorna positivt både lördag & söndag, lite svagt på måndag.
Men ingen temphöjning!!!

Alltså, utan temphöjning - ingen ägglossning.
Så enkelt är det!


Så jag o (stackars) maken jobbar på och jobbar på och jobbar på...
Vilken tur att lilleman har sovit bra på nätterna - annars kan det bli lite krussligare med det där. Vi har ju ingen barnvakt att dumpa över ungen på: "Öh, ta hand om honom en stund - vi måste pippa!" :-o

Det ska erkännas att det börjar bli lite... eeh.. jobbigt.
Lusten finns inte där utan får skojas och kelas fram.
Å andra sidan så är det här ganska kul i alla fall. Tycker vi. Nu. Än så länge ;-)

2 kommentarer:

  1. Jag blev minsann följare nr 1! Kul att du har startat en blogg. Vår blogg är ju av ett helt annat slag så jag skriver inget där om vad vi pratar om på fl. Snygg layout du har valt förresten! ; )
    Kram Anna (Hopp)

    SvaraRadera
  2. Tack söta du! Jag har full förståelse för att ni inte skriver om privata saker.
    Jag har en annan blogg som är mer lämpad för "vem som helst".
    Varmt välkommen till min blogg :-)

    SvaraRadera