måndag 19 december 2011

Namnet "Loa"


Den 9/8 2010 skrev jag:
Ska lillebror heta Loa?
 (Enligt SCB) Det finns 42 kvinnor som har förnamnet Loa. Av dessa har 25 namnet Loa som tilltalsnamn.
Det finns 114 män som har förnamnet Loa. Av dessa har 80 namnet Loa som tilltalsnamn.

När jag idag kollade på http://www.scb.se/Pages/NameSearch.aspx?id=259432 så står det att:
Det finns 1 personer som har efternamnet Loa.
Det finns 47 kvinnor som har förnamnet Loa. Av dessa har 28 namnet Loa som tilltalsnamn.
Det finns 131 män som har förnamnet Loa. Av dessa har 94 namnet Loa som tilltalsnamn.

Kul att se hur det ligger till om 10 år! :-)

// G 

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen Loa. Låter bra på engelska också. Nu ska jag kolla statistik på mina barns namn. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Sandra!
    Det är kul att kolla namn. Berätta om du hittar nåt kul?! :-)

    SvaraRadera
  3. Det finns 45 män med tilltalsnamn Are och ca 780 som har Aila som tilltalsnamn. :) Vi som inte ens hört talas om Aila med den stavningen innan vi började titta på namn.

    SvaraRadera
  4. Sandra, jag har alltid tyckt att era namnval är coola! :-) Hur kom ni fram till namnet Are?

    SvaraRadera