fredag 16 december 2011

Tre tänder och tre steg

Tre små tänder.
Varav 2 väl uppvuxna sedan månader tillbaka, och en alldeles liten nästan osynlig prick i tandköttet som visade sig igår.
5 bulliga ljusa upphöjningar där resten av tänderna kommer snart. Inom en vecka? En månad?
Eller alla på en gång?




Tre små steg.
Ostadiga men målmedvetna.
Titta mamma, titta vad jag kan!, låter hans triumferande tjut som kallar på uppmärksamhet.
Titta - jag kan gå! :-)
Ja, älskling. Jag ser och jag är sååå glad och stolt över dig, säger jag med ett lyckligt leende.
Kom, jag tar emot dig.
Jag finns här och tar emot dig när du faller, kastar dig eller snubblar. Kom ihåg det. Alltid! 

// G

2 kommentarer:

  1. Det är underbart! <3 God Jul i förväg mamma Gitte.
    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. God Jul & Kram till dig med Sandra! ♥

    SvaraRadera