måndag 21 februari 2011

BVC-besök 2 mån o matstrul

Idag fyller Loa 2 månader. Om 10 minuter för att vara exakt!
BVC idag vägde han 5880 gram till sina drygt 57 cm. Dutti kille!
Han föddes med vikten +1SD och längden -1SD och fortsätter på samma sätt.
 Lite kort o lite tung :-)
(dvs antal linjer de ligger över eller under på BVC-s kurvor. Läs mer om mattetermen standardavvikelse på wikipedia)
Och så passade han på att skita ett rejält lass när vi var där. Duttiga skitungen min ♥ .

-------------------------------------------------------------

I morse babblade jag om mat. Det fick jag äta upp! 
Efter lunch har Loa bara strulat o snuttat på maten. Jag fattar nada - jag har inte slarvat med min egen mat och är helt säker på att jag varken har mjölk, ägg eller baljväxter i min kropp. Så vad är det som plågar ungen?
Han har haft skrikattacker, "bråkat" vid bröstet, åt bara 60 ml från flaskan när jag var borta nån timme, och har varit allmänt "jobbig". Stackars liten... Till slut vid 21 ikväll åt han ordentligt igen och har slutat med skrikandet. Sen käkade han 1h45 min senare. Tro fan att ungen var hungrig!
Hoppas på en lugnare dag i morgon med tanke på att vi är mitt upp i flytteriet och försöker samtidigt överleva med sömnbristen som ingår i paketet man får med nyfödingar.
Maken ska köra ett lass med släpkärran o ställa in kartonger i garaget. I helgen har vi lastbilen. 'pust'

Sov gott! 
// G 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar