lördag 5 februari 2011

Borde...

Borde skriva. I bloggen, på sociala fora, på mitt eget klotter. Om BVC-besöket i onsdags. Om besöket hos barnmorskan i fredags. Om min hälsa o blodvärden.
Borde men hinner inte.
Borde packa. För flytten om nån vecka. Packa ner sånt som inte ska användas mer. Packa ner sånt som snart ska packas upp. Packa ner julen! (det är nerplockat o i kartonger men inte samlat o tillsammans med övrigt julpynt.
Borde men orkar inte.
Borde äta bättre. Frukost, mellanmål, lunch, middag, kvällsmat. Inte bara sen brunch, middag o kvällsfrossa/frossa i onödigt gott av ren o skär trötthet...
Borde men bryr mig inte.
Borde sova mer. Passa på när Loa sover. På dagarna, tidigt på kvällen. Istället för att sitta med TV & dator för att känna mig som en människa. Sova på natten istället för att störas av Loas stånk, stön, fisar, blurpar.
Borde men kan inte.

Asch, jag skiter i alla borden. Nu skriver jag i bloggen, tittar på TV (Melodifestivalen) och ska värma lite mat.
Häpp!
:-)

Lördag idag. Goooodiss... å en öl.
//G 

3 kommentarer:

  1. Man ska lägga alla måsten och borden åt sidan när man har småbarn.... har jag hört ;)

    SvaraRadera
  2. Instämmer med ovanstående men har märkt att det är svårare än man tror.

    SvaraRadera
  3. Jag har skalat bort otroligt mycket struntsaker i mitt liv, som ex att stryka kläder, vara social med allt o alla, hålla hemmet "perfekt".
    Duktiga jag!
    Men det räcker inte när man har en nyföding, man får skala bort ännu mer borden o måsten!
    Svårt svårt...

    SvaraRadera