lördag 20 juli 2013

Max m Ukken


Så kom den då på posten. Den efterlängtade ukulelen.
Att se Max' glädjestrålande ansikte gjorde gott i mammahjärtat ♥ .

Eftersom vi inte kommer åt stämapparaten nu så fick jag (försöka) stämma den efter toner på datorn.

Tränar för extraknäck som Näcken? :)
Vi har stämt om, och stämt om. Och jag har låtit Max labba o leka själv med stämskruvarna för att han ska få träna upp sitt eget öra. Han har hittat på egna melodislingor som han stolt spelat upp för mig :-)
Joddåh, det gick väl ganska bra efter ett tag med stämmandet. Jag är väääldigt ringrostig då jag inte spelat gitarr på några decennier, men skam den som ger sig; nu låter den äntligen någorlunda vettigt!

Sen kommer steg 2: Jag måste lära mig ukulele-ackord!
Hejja Internet säger jag bara! Det var så mycket krångligare förr, då på den tiden när jag trevade mig fram med gitarren i musikvärlden...

// G 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar