fredag 16 oktober 2009

Mens = gröt och godistajjm :-p

Men tänk så knasigt det kan bli;

Det var när jag var på väg att ordna min tredje kopp kaffe som jag hejdade mig o kom på att jag inte ätit frukost!
Lika bra att äta ordentligt. Jag tar gröt.
Sagt o gjort. Kokade en portion i mikron och tänkte att det inte är någon idé att snåla på salt, socker eller fett. Meningen är att jag ska bli både mätt och nöjd.

Efter att ha ätit upp gröten kände jag mig så otroligt duktig och funderade på om jag inte är sugen på något gott. Som chips, popcorn eller blandgodis. Det finns alltid hemma och bara att plocka åt sig vid behov. Som nu tex.
För en menstruerande kvinna är det helt ok att ha behov av godis.
Satt och kände efter... Vad är jag sugen på? Lite salta goda chips... eller lite kryddigare grillchips kanske?
Nej, inte salt. Gröten tillfredställde saltsuget.
Sött då? Blandgodis... Engelsk lakritskonfekt?
Nej, inte det heller. Jag sockrade gröten så det räckte.

Mäh. Vah. Neeeeejeh.
Vilket himla slöseri med mensen!
Vad ska jag med den till om jag inte vill "trösta mig" med något?
*suckar*

Nåja, dagen är lång och idag är det fredag. Många timmar kvar av dagen, jag hinner nog bli sugen på nåt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar