tisdag 13 oktober 2009

9DPO (cykel-D 26), 5 d e op. En tisdag. Vad säger dagen idag?

*s* Är man insnöad då eller? *tittar på rubriken* 

Fertiliteten (eller inte):
Det är alltså 9 dagar efter ägglossning (mitt snitt ligger på en lutealfas på 8 dagar).
Jag är på dag 26 i menscykeln, snittet ligger på 24 dagar.

Ja, typ såhär *markerar, kopierar, håller tummarna o klistrar in*

(6 cycles)Ave.Min.Max.
Ovulation:171518
Luteal Phase:8610
Cycle length:242128

Hmm..är det läsbart? *kikar på tabellen ovan*


Jag har inte tillstymmelse till förvarning eller tecken på varken mens eller graviditet. Det första som brukar dyka upp är plitor/finnar/bölder i ansiktet och i hårbotten. *suckar lite för att ta ner onödiga förhoppningar* 

Well well.

Hallux Valgus -op:
Det är 5 dagar sedan foten opererades. *funderar*
Pjah, det värker mindre och jag har sovit bra. Och jag försöker vara på gott humör fast jag är skitsur. Just nu. Det går snart över om en två, tre koppar kaffe el så..

Men:
JAG SPILLDE UT EN KOPP KAFFE I KÖKET, över hela köket, diskbänken, lådorna, mina kläder (ingen fara - vänsterfoten är torr), golvet....
FAAAAN VAD JAG BLEV SUR!
Hur i hela friden städar man upp en sån mängd kaffe på så kort tid som möjligt när vänsterfoten inte kan vara tyst en sekund?
*lugnar ner mig lite fortsätter städa och tar en påtår innan jag fortsätter skriva* BRB!

... några timmar senare...

Hmmh, känns som om mensen är på väg. Nåja, det blir som det blir.
Fördelen med mens är att man inte behöver vara restriktiv med kaffe eller alkohol.
Hmmh, kanske kan få i mig en hel folköl el så? ;-)

// G 

1 kommentar:

  1. Vi håller på dig! Längre lutealfas är fint, liksom planlös ilska.

    Hemulan

    SvaraRadera