torsdag 16 maj 2013

Bakläxa av dagis


Jag fick bakläxa av dagis.... Jag hade glömt Loas keps!
 Ingen fara ;-) , vi skojade om att jag för en gångs skull kommit ihåg allt: byteskläder, skor, blöjor och inget fattas. Den erfarne "dagisfröken" slängde en blick på Loas hylla och konstaterade att kepsen (solhatt) saknas. 1-0 till henne!
Sen diskuterade vi vädret. Hon tyckte det nog klarar sig utan solhatt. Jag håller stenhårt på att eftermiddan blir "för" solig för småttingarna.

Efter påtåren hemma gick jag tillbaka till förskolan för att lämna Loas keps. Naturligtvis var de redan ute o lekte när jag kom, så jag smög in bakvägen och bad Max lämna den till en dagisfröken. Loa har en väldigt mammig period just nu, och om han ser mig på förskolan så tror/hoppas han att jag kommer för att hämta honom. Stackars liten...

Tänk så bra att ha förskola och skola i samma byggnad, och så nära hemmet!
Vi har skolklasserna F-3 med ca 22 barn sammanlagt, och 2 förskoleavdelningar med ca 20 barn i varje. Förskoleavdelningarna har barn i alla FSK-åldrar.

♥ Byskolan ♥

Gomorronn!
// G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar