söndag 31 mars 2013

En riktigt Glad Påsk


När vi hämtade påskris...

...kom jag på att vi ju kan lägga grus i botten på paraplystället, lägga STORA grenar (egentligen sly) i det och ösa på mer grus.
Och så  ställde vi den i hallen, i hörnan mellan köket och vardagsrummet där julgranen stod.
Sedan pyntade vi med fjädrar, ägg o träfigurer.
Ungarna hade roligt och fint blev det. Titta bara!


Minstingarna vid det "lilla" påskriset i hallen. 

Den här påsken kom min äldste son J hit till sina småbröders lycka.
 Och till den här mammans stora lycka :-) Det känns gott i mammahjärtat ♥ 

Igår påskafton hämtade jag och -06an Max storebror J från tåget. Han stannar i två nätter.
Idag fick han låna en bil och åkte och hälsade på sin pappa och sin älskade gamla farmor :-)
I morgon blir det tårta som förmiddagsfika innan J åker hem; han fyller 26 i veckan, och jag blir 49 strax efter, så vi firar tillsammans med tårta o ballonger ;-)

Äldst och yngst spelar gitarr
Jag köpte en begagnad billig gitarr så att småttingarna också har något att spela med. Storebror J skulle visa Lille Loa, men 2-årige Loa tog omedelbart kommandot och sjöng Bäbä vita lamm, Imse vimse spindel och Ja må han leva till brödernas gemensamma komp :-) 

// Lyckliga mamman  G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar