söndag 1 april 2012

Vi tar tag i nattandet. Igen!


Jag gjorde ju ett försök att få Loa att somna i sin egen säng för nån månad sen, men det gick åt pipsvängen... 

Nu är jag jävligt less på att vara bunden till honom medan han somnar - vilket kan ta hur lång tid som helst!
Maken brukar sitta i soffan med Loa medan han tittar på TV, men jag tycker inte det är vidare praktiskt när man har mer än ett barn. Max ska ju också nattas och kan ha ont i magen etc. Då funkar det inte att vara låst vid ett av barnen. Visst katten är det bekvämt att titta på TV medan knodden somnar, det kan inte förnekas...

Så nu kör jag med "Magdalena-metoden" (se hennes blogg här), som går ut på att lägga ungen i sin spjälis och så sätter man sig i samma rum med bok/laptop eller liknande och bara finns där. Så förbaskat trött som Loa är på kvällarna så ska det fungera har jag bestämt! Maken får så lov att haka på det här i fortsättningen.

Och se! Jag hade rätt!
 Loa somnade till slut efter att jag försiktigt lagt honom ner på kudden femtielva gånger :-)

Dags för mig att ta mig en kvällsmacka. Ha det!
// G 

2 kommentarer:

  1. Och har var inte direkt olycklig heller?

    Mina har mest "hej mamma, ska vi leka?" eller "gnäääääääll" utan att vara ledsna, bara låtit typ...

    Lycka till! Jag är full av förtröstan och tror att ni har löst nattningen inom 2 veckor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var för trött för att ens orka "tjata". Det var mer att han kämpade sig upp i sittande eller stående för att visa att han är vaken. Liiite smågnäll och ett par tårar bara :-)
      Jag tror på Magdalena-metoden! Nu ska vi få med pappa på tåget - utan återfall ;-)

      Radera