fredag 27 maj 2011

Skrutt, tuttar o mat. 5 månader...

Här ammas det på som vanligt. Maken får ansvara för annan mat och det går "sådär"...
Enligt Loa är Potatis halvgott. Päronpuré är "mer mer MER!". Ersättning är fortfarande "i yttersta nödfall".
Jag har hotat med att helamma skrutten till studenten om inte maken gör en ansträngning med Loas mat. :-D
Loa sov o käkade ganska ok fram till 4½ månad, sen började han strula med tätare mål på nätterna och svårare att somna själv på kvällarna. Nu är han 5 månader. Bläääh!
Hoppas jag slipper ta till några "metoder" för att rätta till det... Vi får se!  Jag tror att han är upptagen med att lära sig en massa saker nu: kroppskontroll, greppa o undersöka, ljuda, iaktta de större barnen mm, så jag förstår att han inte får ro! Stackars lilla duktiga skruttunge!
(jag lägger upp foto senare...)

Ikväll är det grillfest och trubadur i byn. Hoppas vädergudarna är med oss och barnen är snälla! Jag är egentligen för trött för sånt, men vafan - lite kan man väl offra sig ;-)

Ha en skön fredag o en god helg allihop!

5 kommentarer:

  1. Du, har Loa också strulat till det med kvällsnattning osv? Sixten har ju iofs gjort det länge nu. Han har också utvecklats en massa nu på sistone. Vi jobbar på maten också och dessa allergier som vi inte får nån ordning på. Gav NAN för en vecka sen (50 ml) - ingen reaktion varken direkt eller senare. Ska prova nästa vecka också (han är lite förkyld nu), lite mera och se om det händer nåt men tycker att om han vore allergisk så borde det ju hända nåt. Dock har han fortf lite utslag på huvudet (om man inte smörjer mer kortison då och då) som inte försvunnit trots ägg- och mjölkfri diet hos mig... Hmmmm... Jaja, vi kanske ska ses nån dag så du kan ta dej en titt på min grinunge (som inte är så grinig längre, känns som att vi kom ur ett utvecklingssprång precis)! KRAM

    SvaraRadera
  2. Det känns igen. Aila var likadan, maten var trög att få rätt med. Tutten däremot, halleluja på dig du! :) Till slut gick det på något vis. Det är ju så olika, ändå lyckas jag falla för den där osynliga mallen.

    Hoppas att ni har en riktigt trevlig kväll och att Loa låter dig sova gott. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Elisabeth/Lovelli på FL28 maj 2011 kl. 00:18

    Hoppas att det bättrar sig! :-O

    SvaraRadera
  4. Ja de är så drygt när de inte vill somna själva.. tycker ju att de kan få vara min lilla egentid så där på kvällskvisten men icke ;).. hoppas de somnar när de är tonåringar sjäva iaf.. ;)
    Fattar inte hur mina tre tonårssöner kunde somna själva när de var små.. vad gjorde jag då som jag inte kan nu????

    SvaraRadera