måndag 16 maj 2011

Loa rödkind

Hej på er! Det var ett tag sen sist...
Hoppas ni mår bra allihop. Vi njuter för fullt av vårt nya hem i lilla samhället och naturen. Maj är en härlig månad!

Vi håller på att kolla vad ungarna reagerar och inte reagerar på.
Ägg bakat i 40 min (i kaka i ugnen) ger inga som helst symtom på Max, och jag åt en bit utan reaktion på Loa.
Men det verkar som att mina kalktabletter (Kalcipos-D) inte funkar pga soja-allergi? "En tablett Kalcipos-D innehåller 0,3 mg hydrerad sojaolja. Om du allergisk mot jordnötter eller soja skall du inte använda denna medicin." står det i fass. Kul kul - NOT!

Såhär ser Loa ut efter att jag testat att äta tabletterna i ett par dagar igen efter drygt 1 veckas uppehåll.

Rödkindad och prickig Loa.
Hans kaskadspyor dränker allt: honom, mig, golvet - ja allt som är i vägen! Det är bara att försöka fånga det mesta i famnen och ta sig till badrummet för sanering. Stackars liten!
Nu ska jag käka annan kalk ett par veckor och se om det ändå kan vara ägg som orsakat det hela fast det är ganska långsökt med tanke på att det var 1 vecka sen jag åt kakan med en liten mängd ägg i.
Jaja, vi får se!

Nu är det läggdags i alla fall och ungarna sover sött sen nån timme tillbaka :-)
Gonatt!
// G

6 kommentarer:

  1. Naw... stackaren, och lite synd om dig med, att bli dränkt i kaskadspyor är mindre kul...

    Hoppas ni hittar vad som orsakar kinderna.

    Här har Hannes återgått till glutenkost, han reagerade inte på provokationen *lättad* det var bara en illasinnad magsjuka som sträckte sig över 2 veckor!

    SvaraRadera
  2. Vackert ansikte, om än rödflammigt. Han ser så harmonisk ut. :)
    Inte kul om det är sojaallergi. Absolut inte kul med kaskadspyor. Jag är så glad att det är över med sånt hos oss nu.
    Fint att Max klarade ägg i kaka. Hur går du vidare efter det?

    Hoppas du fick sova gott inatt. Kramen

    SvaraRadera
  3. Tesked, jag försöker tänka positivt: det är bebisspyor och inte vuxenspyor ;-)
    Skönt att Hannes klarade provokationen. Grattis!

    SvaraRadera
  4. Sandra, Vackert ansikte? :-) Tack!
    Så gott att ni slipper det nu! Grattis!
    Nästa steg i äggprovokationen för Max är att ta "full dos" ägg i en sockerkaka med lång gräddningstid. Sen kan vi korta ner gräddningstiden lite om han klarar det steget. Sååå spännande!!!

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert barn!! Röda kinder "till trots".

    SvaraRadera